Τέλη κυκλοφορίας 2027: Πόσα θα πληρώσετε – Οι πίνακες με όλα τα ποσά
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ανάρτηση των τελών κυκλοφορίας 2027, τα οποία αφορούν εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα ειδοποιητήρια αναμένεται να είναι διαθέσιμα στα μέσα Νοεμβρίου 2026, ενώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να τα εκτυπώσουν και να προχωρήσουν στην πληρωμή τους.
Πώς υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας 2027
Το ποσό που καλείται να καταβάλει κάθε ιδιοκτήτης εξαρτάται από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης του οχήματος και, ανάλογα με την περίπτωση, από τον κυβισμό του κινητήρα ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31 Οκτωβρίου 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα.
| Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας |
|---|---|
| Έως 300 | 22 € |
| 301–785 | 55 € |
| 786–1.071 | 120 € |
| 1.072–1.357 | 135 € |
| 1.358–1.548 | 225 € |
| 1.549–1.738 | 250 € |
| 1.739–1.928 | 280 € |
| 1.929–2.357 | 615 € |
| 2.358–3.000 | 820 € |
| 3.001–4.000 | 1.025 € |
| 4.001 και άνω | 1.230 € |
| Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας |
|---|---|
| Έως 300 | 22 € |
| 301–785 | 55 € |
| 786–1.071 | 120 € |
| 1.072–1.357 | 135 € |
| 1.358–1.548 | 240 € |
| 1.549–1.738 | 265 € |
| 1.739–1.928 | 300 € |
| 1.929–2.357 | 630 € |
| 2.358–3.000 | 840 € |
| 3.001–4.000 | 1.050 € |
| 4.001 και άνω | 1.260 € |
| Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας |
|---|---|
| Έως 300 | 22 € |
| 301–785 | 55 € |
| 786–1.071 | 120 € |
| 1.072–1.357 | 135 € |
| 1.358–1.548 | 255 € |
| 1.549–1.738 | 280 € |
| 1.739–1.928 | 320 € |
| 1.929–2.357 | 690 € |
| 2.358–3.000 | 920 € |
| 3.001–4.000 | 1.150 € |
| 4.001 και άνω | 1.380 € |
Τι ισχύει για τα οχήματα από την 1η Νοεμβρίου 2010
Για τα νεότερα αυτοκίνητα αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Αντί για τον κυβισμό του κινητήρα, λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση σε κράτος-μέλος της ΕΕ ή του ΕΟΧ από την 1η Νοεμβρίου 2010 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020, ο υπολογισμός γίνεται με βάση τις εκπομπές CO₂ σύμφωνα με το σύστημα NEDC.
| Εκπομπές CO₂ (γρ./χλμ.) | Χρέωση ανά γραμμάριο CO₂ |
|---|---|
| 0–90 | 0 € |
| 91–100 | 0,90 € |
| 101–120 | 0,98 € |
| 121–140 | 1,20 € |
| 141–160 | 1,85 € |
| 161–180 | 2,45 € |
| 181–200 | 2,78 € |
| 201–250 | 3,05 € |
| Άνω των 251 | 3,72 € |
Τέλη κυκλοφορίας για οχήματα από το 2021 και μετά
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO₂ σύμφωνα με την παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία WLTP.
Για οχήματα με εκπομπές έως 122 γραμμάρια CO₂ ανά χιλιόμετρο η χρέωση είναι μηδενική, ενώ από τα 123 γραμμάρια και πάνω εφαρμόζεται κλιμακωτή χρέωση.
| Εκπομπές CO₂ (γρ./χλμ.) | Χρέωση ανά γραμμάριο CO₂ |
|---|---|
| 0–122 | 0 € |
| 123–139 | 0,64 € |
| 140–166 | 0,70 € |
| 167–208 | 0,85 € |
| 209–224 | 1,87 € |
| 225–240 | 2,20 € |
| 241–260 | 2,50 € |
| 261–280 | 2,70 € |
| 281 και άνω | 2,85 € |
Πώς εκτυπώνονται τα τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο των τελών κυκλοφορίας ακόμη και χωρίς τη χρήση κωδικών TAXISnet.
Για τη διαδικασία χρειάζονται τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας. Αφού συμπληρώσουν τα συγκεκριμένα στοιχεία στα αντίστοιχα πεδία, μπορούν να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο και να προχωρήσουν στην πληρωμή.
Πληρωμή των τελών κυκλοφορίας με QR Code
Το ειδοποιητήριο των τελών κυκλοφορίας 2027 θα περιλαμβάνει QR Code, διευκολύνοντας την ηλεκτρονική εξόφληση.
Σκανάροντας τον κωδικό μέσω mobile banking, οι φορολογούμενοι μπορούν να προχωρήσουν στην πληρωμή χωρίς να χρειάζεται να πληκτρολογήσουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.
Η χρήση του QR Code είναι δυνατή και στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών των τραπεζών για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Τα πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή
Κλιμακωτά είναι τα πρόστιμα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν εξοφλήσουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας.
Εάν η πληρωμή πραγματοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο του έτους στο οποίο αφορούν τα τέλη, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 25% του ποσού.
Για πληρωμή μέσα στον Φεβρουάριο, η προσαύξηση ανέρχεται στο 50% των τελών κυκλοφορίας.
Εάν περάσουν δύο μήνες από την προθεσμία χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί η πληρωμή ή έχει καταβληθεί μόνο μέρος του ποσού, το πρόστιμο είναι ίσο με το σύνολο των τελών κυκλοφορίας.
Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο για τη μη καταβολή των τελών δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30 ευρώ.
- Μόλις τώρα Τελευταία εξέλιξη: Τι ανακοινώσε ο ΑΝΤ1 για τους “Ράδιο Αρβύλα”
- 21 λεπτά πριν Επιχειρηματικά δάνεια 2026: Γιατί μένουν πίσω στη χρηματοδότηση οι μικρές επιχειρήσεις
- 23 λεπτά πριν Μπαράζ πληρωμών: Ποιοι θα δουν χρήματα πάνω από μία φορά στον λογαριασμό τους








