Ξεκινούν τα πρόστιμα για DNA κατοικιδίων – Τι είναι υποχρεωτικό από 1η Ιουλίου
Σε ισχύ τίθεται από την 1η Ιουλίου 2025 η επιβολή προστίμων στους ιδιοκτήτες σκύλων και γατών που δεν έχουν προχωρήσει σε στείρωση ή δεν έχουν αποστείλει δείγμα DNA των κατοικιδίων τους στο Εργαστήριο Φαινοτυπικής και Γενετικής Ταυτοποίησης Ζώων Συντροφιάς (ΕΦΑΓΥΖΣ) της Ακαδημίας Αθηνών.
Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στο άρθρο 49 του νόμου 5143/2024 (ΦΕΚ Α’ 161/11.10.2024) και τροποποιεί διατάξεις του ν. 4830/2021, καθορίζοντας την έναρξη επιβολής των προστίμων την 1η.7.2025.
Τι προβλέπεται αναλυτικά
- Όσοι δεν στειρώνουν τα κατοικίδιά τους (σκύλους ή γάτες), υποχρεούνται να αποστείλουν δείγμα γενετικού υλικού (DNA), μέσω αδειοδοτημένου κτηνιάτρου.
- Το ηλεκτρονικό παράβολο για τη λήψη και αποθήκευση του δείγματος ορίζεται σε:
- 70 ευρώ ανά ζώο
- 40 ευρώ για κυνηγετικά σκυλιά
- Δωρεάν για ποιμενικούς σκύλους (φύλαξη ποιμνίων)
- Ο κτηνίατρος μπορεί να χρεώνει έως 50 ευρώ για τη λήψη και αποστολή του δείγματος.
Τι αλλάζει με τη νέα διάταξη
- Η υποχρέωση ισχύει από 1 Μαρτίου 2022, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν επιβάλλονταν πρόστιμα.
- Από 1η Ιουλίου 2025, η μη συμμόρφωση με τη συγκεκριμένη υποχρέωση επιφέρει διοικητικά πρόστιμα, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν. 4830/2021.
Χρήσιμες διευκρινίσεις
- Το δείγμα DNA καταχωρίζεται και διατηρείται για τουλάχιστον 12 έτη στο ΕΦΑΓΥΖΣ.
- Η ρύθμιση αφορά δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς και εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο ιχνηλάτησης, πρόληψης εγκατάλειψης και προστασίας ζώων.
Περισσότερα:
- 2 λεπτά πριν ΟΔΑΠ: Βγήκε ολόκληρη η προκήρυξη για 149 προσλήψεις
- 11 λεπτά πριν Κρήτη: Βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητό του στο πάρκινγκ της δουλειάς του
- 32 λεπτά πριν ΔΥΠΑ: Αύριο (10/10) 3.500 θέσεις εργασίας στην Αθήνα – Συνεντεύξεις χωρίς ραντεβού
Ακολουθήστε το workenter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για εργασία, προσλήψεις, ΑΣΕΠ, προκηρύξεις και επιδόματα
Ακολούθησε το workenter.gr στο Facebook ...για να μη χάνεις είδηση!







